De outback - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu De outback - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

De outback

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 December 2008 | Australië, Adelaide

Lieve vrienden,familie en ander gespuis,

Hier is weer een bericht v h verbannen kind..
Ik heb me niet aan m'n belofte gehouden om een reisschema en verdere info te providen..
Heb inmiddel mijn eerste tour al gehad.
Vertrok dus de 7de v Sydney naar Perth en heb vanuit daar een tien daagse tour naar Broome gedaan..
Jemig, heb zooooooooo veel in de bus gezeten, echt niet normaal.. M'n nek en rug helemaal in puin uiteraard.. maarja het was heel gaaf!
Zoooo'n gave natuur.. echt te veel bijzondere dingen gezien en honderden foto's gemaakt..
Had ook een heel leuke groep, de eerste 5 dagen met z'n 14en en daarna kwamen er nog 7 bij.. leuke vrienden gemaakt (gelukkig geen andere nederlanders:P)
foto's kan ik nu even niet uploaden, want ik gebruik een pc in een apple store.

Maar ben iig gister vanuit Broome via perth naar Adelaide gevlogen en zit hier nu in een backpackers.. Vandaag een beetje rustig aan gedaan, wat gewassen en een beetje vd stad gezien..
Morgen ochtend begint m'n 2daagse tour in Kangaroo Island, ligt onder Adelaide, waar we met een ferry heen gaan..

Dan slaap ik de 21ste weer in Adelaide en vertrek de 22ste vroeg naar Melbourne, waar ik een dag blijf en doorbreng met familie v m'n moederskant, die nog ik, nog m'n moeder ooit heeft gezien:P maar m'n tante wel, dus ik weet dat ze bestaan;) ben benieuwd, klonken iig heel aardig:)

Vanuit daar ga ik met een big boat, de Spirit of Tasmania naar Tasmania, waar ik een 7 daagse tour ga doen.. en daar dus ook kerst doorbreng:)
de 31ste in de morning vlieg ik weer terug naar Sydney om daar new year te vieren. blijf daar dan tot de 5de en vlieg dan naar Darwin (noord-Australie) om een tour v Darwin naar Alice Springs te doen (Daar ook Uluru, de big berg, heel bekend, veel aboriginals daar)
Maar daar natuurlijk meer over als ik in Sydney weer een beetje in de bewoonde wereld ben:)
Vanuit Alice Springs (waar ik m'n birthday heb:P, wordt wat) naar Cairns, waar ik een scuba diving course ga doen om m'n PADI openwater certificate te halen.. daarna blijf ik een paar dagen bij de dochter v vrienden v ons uit India en gaan we waarschijnlijk wat tripjes in de buurt doen..
Vanuit Cairns heb ik dan 10 dagen om weer naar Sydney te komen omdat ik dan helaas weer terug moet..

Anyway, dit dus in het kort wat ik ga doen.. blijf niet stilzitten iig;) (nja in de bussen misschien..)

Maar ohja nog wat over m'n tour.. die was dus cool..de mooiste look-outs gezien.. nergens bereik, helemaal verlaten, ver vd bewoonde wereld.. echt coolie.. geslapen in de outback.. onder de sterrenhemel, tussen de kangaroos en met slangen in de buurt.. helemaal 1 met de natuur:P ben een echte bushgirl nou, was me ook niet meer enzo:P

nee geintje, zover gaat het nog niet:P
Maar ja als ik wat foto's heb kan ik wat meer uitleg geven en wat meer vertellen denk ik..
Hadden een echt gestoorde tourguide: Sharpie.. Die gozer was zoo onduidelijk en vaag.. maar soms heel grappig.. sliep ook half onder het rijden soms.. (is niet heel gek als je 10 uur p dag achter het stuur zit, maar toch.. beetje safety mag ook wel:P)
ohja en we hebben het lekker warm gehad..
was de laatste paar dagen rond de 42 graden..
tja echt een sauna dus:P wouwiee, in de bus ook erg fijn:P gelukkig hadden we veel ijsjes en airco;)

nou ik ga er weer vandoor.. best gezellige accommodation, is een jongen jarig vandaag, dus zouden een party geven.. maar moet vroeg op, dus nja, we zien wel:)

Ik laat snel weer meer achter!
Hele fijne kerst iedereen (als ik jullie niet meer spreek)
en alvast een super nieuwjaar!!
(maar daarvoor ben ik wel weer bereikbaar.. just in case;))

much love and kisses!

Nicola


  • 19 December 2008 - 10:38

    Jits:

    he nic! tnx voor je krabbeltje! ik leef ook nog ben weer thuis, wil weer terug! echt vet wat je allemaal doet, maar vertel ook ff wat lachen verhalen! en kijk niet zo neer op de nederlanders joh.. ik snap wel dat je daar liever zonder zit maarja dat gaat een beetje moeilijk he want tegenwoordig gaat iedereen naar australia! weet je al waar je heen wil in amerika? beter ga je naar california, echt iets voor jou!! have fun, love.

  • 19 December 2008 - 11:23

    Gerda:

    Hi Nicole,
    Klinkt allemaal weer heel erg cool wat je aan het doen bent. Zeker wel even gek Christmas without the family? Of juist wel lekker? anyway Merry Christmas and lots of fun in the new year!
    kisses Gerda en Robin

  • 19 December 2008 - 12:21

    Van Oma En Ella:

    Oma vind het geweldig om je mail te lezen en te merken dat je het reuze naar je zin hebt! Hier alles prima, volgende week Kerst dan komen pap, mam en Steef bij ons eten, ook Lonneke en Leo zijn van de partij, wordt dus een groot diner. Lieve Nicole nog heel veel plezier op je reis, fijne Kerst en super nieuwjaar! Oma vroeg nog of je haar brief per post hebt gerkegen? Veel liefs van ons Oma en Ella

  • 19 December 2008 - 12:22

    Van Arie:

    Fat!! wat je allemaal doet, geniet er goed van maar dat zul je zeker doen!

  • 19 December 2008 - 15:45

    Arend Hkg:

    Hoi Nocole,
    te gek alles. ben zoo benieuwd re Tasmania?? Weet noet waarom maar Tasmania is altijd iets geweest wat ik nog "moet" doen. Laat me weten.
    Wens je hele fijne kerstdagen en een super 2009. Hou je tai,
    arend

  • 19 December 2008 - 16:55

    DADA:

    HI STUK,
    WAT EEN AVONTUUR...WAAROM KRUIP JE ZELF NIET ACHTER HET STUUR VAN D EBUS...DOE JE NOG WAT ERVARING OP VOOR DE RALLY 7 FEB...
    HOE BEVALT DE BACKSACK??
    EN DE DRINKTUIT?
    ENJOY EN DOE DE GROETEN AAN DE FAMILIE

  • 20 December 2008 - 11:07

    Hermien:

    Jakkes, wat een akelig leven heb je! En dat allemaal zo'n eind weg. kan me voorstellen dat je de boerenkool met worst mist, de ijzel en kou en het leedvermaak van Feyenoord.Lekker genieten, Nicole!
    Liefs Hermien. PS.Je sinterklaasgedicht komt er nog aan!

  • 21 December 2008 - 15:00

    Teun:

    Ha Nic,

    wat een feest die trip van je. Zo te horen gaan de SATs en TOEFLs ook goed dus dat is helemaal een opsteker.

    Nederland is zoals je het kent, grijs, grauw en nat. Leontine en ik gaan zo een stukje hardlopen om wat energie op te doen. We maken ons alvast op voor familie dagen met de kerst. Je kent het wel spelletjes, puzzels, de haard aan en een beetje babbelen met elkaar.

    Ik kijk er naar uit om je weer hier op de Middenlaan te zien, en al je boeiende verhalen te horen over Tasmanie, and al die bijzondere plaatsen in Australie.

    Ciao Bella
    Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik zit voorlopig wel even in de states.. Ben op UC Davis aangenomen, en toegelaten tot het hockeyteam vd universiteit.. De eerste 4/5 jaar zit ik sowieso op deze universiteit en daarna ga ik me aanmelden voor medical school, waar weet ik nog niet.. lijkt me wel leuk om ergens anders heen te gaan.. nja ik zie het allemaal wel..

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 42439

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 01 Augustus 2020

Nicole USA

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Tanzania&kenya

09 December 2010 - 20 December 2010

Peru

26 Juni 2010 - 15 Juli 2010

Egypt

01 Maart 2009 - 29 Mei 2009

Ghana

06 September 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: