Laatste weekje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu Laatste weekje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Sydney

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 December 2008 | Australië, Sydney

It's me again..
Ben inmiddels klaar met school.. nou, ik denk niet dat ik daar veel aan mis:P Heb wat foto's geupload, nog een paar vd premiere, en een paar andere niet zo heel duidelijke foto's, maar dat komt doordat ze zijn gemaakt met mijn super 1 mega pixel telefoon, die ik hier heb gekocht..
Verder misschien een shock, WANT de firemen came!! zaterdag avond ging het brand alarm hier af.. Iedereen in paniek.. ik was verbaasd door mezelf, want ik bleef eerst nog even afmaken waar ik mee bezig was in m'n kamer, voordat ik toch maar naar even ging checken wat er aan de hand was..
Iedereen beneden verzamelen, en sommige hadden hun hele hebben en houden mee genomen:P
Maarja was niet echt duidelijk wat er was.. we konden nergens brand vinden.. Het scheen op de 3de verdieping te zijn.. leuk, mijn verdieping:P Maarja al snel werden we bezocht door de firebrigade.. die met 2 trucks kwamen aanzetten..
Ze vonden het wel leuk al die gozers en posseerden blij voor mijn foto's, die helaas niet allemaal zijn gelukt:P
Na een quick check in alle kamers, kwamen ze erachter dat er waarschijnlijk iemand deo of iets in die richting in het brand alarm had gespoten.. nou ja.. weer een ervaring rijker:P

De week ervoor was de premiere v Australian Idol, een groot podium was opgezet voor het Opera House, dus moesten we natuurlijk even gaan checken..Waren net op tijd om de uitslag te horen (niet dat we hoorde wie er had gewonnen, en niet dat dat wat had uitgemaakt, want ik heb geen idee wie het allemaal zijn:P) het winners song te horen en een grote firework show te zien:) Met een ijsje als afsluiting, weer terug richting residence.. was toch wel weer leuk:) alvast een voorproefje voor New Year:D

Ik heb zaterdag mijn laatste exam, de SAT again.. Had trouwens deze zondag mijn TOEFL exam.. heel raar, want is een spreek, luister, schrijf en lees deel (duurt meer dan 4 uur in totaal) en alles is op de computer, dus ook het spreken.. krijgt dan echt 20 sec om een praatje voor te bereiden, naar aanleiding v een luisterdinges, of leesdinges, of naar eigen ervaring, en dan moet je een minuut praten.. tja veel te kort.. maarja ik zie wel hoe het is gegaan, iig wat minder moeilijk dan de SAT's..
En dan vertrek ik zondag to go traveling around the country:D
Ik zal mijn hele programma voordat ik wegga wel eventjes uitleggen..
Ik heb iig 2 maanden, maar kom weer voor een dag of 5 terug in Sydney voor New Years..

Ik heb even geen inspiratie meer, hoewel ik weet dat er vast genoeg te vertellen is.. hmm.. OHJA ik heb mijn room to myself:) mijn roommate is em gepeerd:P Nee, ze heeft een apartment gevonden, en heeft trouwens niet eens een eigen kamer daar.. tja maarja, is iig goedkoper en ze blijft hier nog een paar maanden.. IK BLIJ:D want wordt nu niet meer bij alles wat ik doe bekeken.. Hoewel ik nog steeds niet veel tijd doorbreng in mijn kamertje.. Het is nu wel iets minder opgeruimd.. oeps.. was te verwachten, maar ik moet vandaag en morgen enzo toch mijn spulletjes een beetje gaan ordenen, want ik neem alleen mijn backpack mee als ik wegga en laat de rest hier(wat nogal veel is:P)
Als het goed is ga ik vandaag voor de 2de (en laatste keer meteen al:P) hockeyen met een australian team.. mixed, mannen en vrouwen (leeftijd: 30 ong) stelt niet veel voor, maar was wel grappig de vorige keer..

Ben trouwens de laatste weken heel erg druk geweest met mijn applications voor de universities.. pff al die essays en formulieren.. maarja als het goed is ben ik nu zo'n beetje klaar.. heb alles naar mijn study advisor in Nederland opgestuurd (voor mijn aanmelding bij Stanford) en de anderen konden online gedaan worden..

Nou, ik meld als het goed is voordat ik wegga wat ik ga doen..
Ohja, voor de mensen die dit lezen,
ik ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat, en de familie en wat de plannen zijn voor kerst etc.. dus als je tijd hebt, zou ik het leuk vinden om even wat v jullie te horen:)

AAAAH helemaal vergeten: IK MIS SINTERKLAAS!! noooo, ja dat is een beetje jammer.. maarja jullie zitten dan ook in de sneeuw en ik in de zon:P
De zomer was maandag officieel begonnen hier, en gelukkig was het meteen merkbaar.. de afgelopen weken was het weer beetje bagger, maar blijkbaar dacht de weergod: de zomer is officieel begonnen, dus laten we het weer ook maar even aanpassen..

Nou, ik wens iedereen een fijne sinterklaas!! (jaloers..)

Lots of liefs,

Nicole

  • 03 December 2008 - 02:46

    Jits:

    Yooooo nico! Leuk verhaal. Veel plezier je laatste dagen, en veel plezier met backpacken, en zie je in februari?? KUS

  • 03 December 2008 - 09:00

    Dada:

    ha stuk van me,
    wat een mooi verhaal...
    wat een mooi leven heb je toch!!
    geniet maar even na je studie..
    en ik zal klaas wel even vertellen dat jij in australie zit..misschien komt er wel een pietje naar je toe..
    love you a lot.

  • 03 December 2008 - 12:10

    Flo:

    heey, ik heb laatst ook de teofl gedaan, hij ging bij mij wel goed, ik had alleen de SAT een beetje verneukt:D verder hoor ik de 15e van cecember of ik op flagler in florida wordt teogelaten, spannend dus! en over 6 weken weer examen:S hopelijk haal ik het kan ik volgens jaar samen met jou lekker naar amerika!jij hebt het nu iig al leuk met je australian idols, kwam je nog wat bekende tegen van teon we tegen de australiers moesten hockeyen:P
    ciao tot snel(K)

  • 03 December 2008 - 12:28

    Muttut:

    Lekker vooruitzicht moppie.
    Geniet er maar van. Nog even een paar gedichtjes eruit rollen. En jij lekker chillen ! :) Kus kus XX

  • 03 December 2008 - 14:57

    Gerda:

    He Nicole,
    Wat lief dat je aan Robin's verjaardag hebt gedacht ondanks dat je het zo druk hebt en je je zo goed vermaakt. Klinkt allemaal erg gezellig met the guys and girls. Hier zijn we inderdaad druk met Sinterklaas. Robin gelooft nog volledig dus erg spannend. En dan alweer kerst enzo. Succes met het backpacken in sunny Ausieland.

    dikke kus,Gerda

  • 03 December 2008 - 16:55

    Erik:

    Hey!

    Ik denk dat ik je gelijk moet geven dat je eigenlijk niets mist nu je klaar bent met EF! Maar heb je wel het gevoel dat het een beetje nuttig is geweest?
    Veel plezier met het reizen Down Under!

  • 03 December 2008 - 18:33

    Arjan:

    ha nicole,
    wat een mazzel heb je! lekker in het begin van de zomer...nou das beter dan sinterklaas hier in de kou en de regen en soms sneeuw.
    weet je nu alles van de engelse taal? ben je nu professor? nog een mooie tijd in aussie land en voor je het weet ben je weer terug....

  • 03 December 2008 - 21:26

    Joost:

    toch lees ik nog wel eens wat van je blog, kwamen die brandweermannen voor jou? jij had toch iets met brandweermannen :)

  • 05 December 2008 - 07:36

    Rob, Su Ende Meiden:

    Hoi Nicole,

    Ook wij wachten vanavond met spanning op de komst van de Sint. Hij komt langs om cadeautjes uit te delen. Met de meiden gaat het goed. Juul gaat super met haar zwemles maar ze heeft dan ook een goede motivatie, deze zomer zwemmen met dolfijnen. Elise staat de hele dag ondersteboven met de handstand en radslag. (om gek van te worden) Rob en Ik zijn heel druk met het werk. Soms leuk soms wat minder. Deze maand even aftellen en met frisse moed weer het nieuwe jaar in. Het huis is vertraagd terwijl we lekker in ons nieuwe huis willen zitten. Rob is nu op de bouwplaats voor overleg (gaat eea niet goed).
    We blijven je verhalen trouw lezen. Geniet ervan!!!

    Groeten,
    Susan en natuurlijk van Rob, Juul en Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik zit voorlopig wel even in de states.. Ben op UC Davis aangenomen, en toegelaten tot het hockeyteam vd universiteit.. De eerste 4/5 jaar zit ik sowieso op deze universiteit en daarna ga ik me aanmelden voor medical school, waar weet ik nog niet.. lijkt me wel leuk om ergens anders heen te gaan.. nja ik zie het allemaal wel..

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 42434

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 01 Augustus 2020

Nicole USA

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Tanzania&kenya

09 December 2010 - 20 December 2010

Peru

26 Juni 2010 - 15 Juli 2010

Egypt

01 Maart 2009 - 29 Mei 2009

Ghana

06 September 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: