Feina woe - Reisverslag uit Ho, Ghana van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu Feina woe - Reisverslag uit Ho, Ghana van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

Feina woe

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Maart 2009 | Ghana, Ho

Woha e fo’?
(=en met jou?)
E
(=goed)

Dit is een ritueel, iedereen zegt dit tegen elkaar bij begroeting.. Daar komt ook vaak een handjeklap/snap bij.. je doet soort high five maar houdt de hand vast na de klap en snapt dan met je duim en middelvinger de middelvinger vd ander.. Erg leuke begroeting, en ik kwam er achter dat ik het daar nog niet over had gehad, dus vandaar nu even;)

Hier gaat alles z’n gangetje.. Woensdag aaf dus altijd een meeting in een bar met alle volunteers uit Ho..Donderdag hadden we de party, met de hele lekkere cake en groundnuts, covered, roasted en met caramel.. Was wel leuk, weer eens wat anders..
Vrijdagaaf naar Whitehouse, waar een aantal vd projects-abroad volunteers waren, ook nog wat nieuwe mensen, zaterdag ochtend naar de Wli falls gegaan met mijn housemates Rwanda en Sophie, daar overnacht in een lodge met hele chagrijnige duitse eigenaren.. anyway volgende dag naar mount afadzato, de hoogste berg hier, alleen in een half uur boven, dus stelde niet echt veel voor;)

Inmiddels al 3 keer een medical outreach gehad, erg blij dat we dat nu doen, want het geeft echt een voldaan gevoel om kinderen echt te kunnen helpen.. we checken ze op gebit, oren,ogen, wonden etc en de wonden worden schoongemaakt en verzorgd.. ook geven we ze les over hygiëne en tandenpoetsen.. heb al heel wat erge gevallen gezien..

Nicole

Ik zit voorlopig wel even in de states.. Ben op UC Davis aangenomen, en toegelaten tot het hockeyteam vd universiteit.. De eerste 4/5 jaar zit ik sowieso op deze universiteit en daarna ga ik me aanmelden voor medical school, waar weet ik nog niet.. lijkt me wel leuk om ergens anders heen te gaan.. nja ik zie het allemaal wel..

Actief sinds 07 Juli 2008