Tijd voor een nieuw bericht uit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw bericht uit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw bericht uit Sydney

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 September 2008 | Australië, Sydney

My beloved friends,

It's been a while sinds ik een bericht heb geschreven, dus het leek me wel weer tijd om iets van me te laten horen.. Voor het geval jullie nieuwsgierig zijn hoe het is na 1,5 week (klinkt best kort eigenlijk..)

Nou ik heb geprobeerd wat foto's te uploaden, alleen dat ging wat minder succesvol worden omdat het internet hier de laatste 3 dagen erg crappy was.. Hopelijk is het nu wel gelukt.

Maar waar was ik gebleven..

Woensdagaaf uitgegaan naar de star bar en de side bar.. was wel leuk, veel ef students.
Donderdag, na school was het super lekker weer.. dus lekker in de zon gelunched en daarna naar de harbour gegaan..met een trunkload germans..
maar het was wel gezellig;)
vrijdag was ook erg leuk, zijn we na school met een groep naar de zoo gegaan, toronga zoo (ook op foto's)
lina en laura uit germany zitten bij mij in de residence en daar ga ik heel veel mee om. Net als met erik, from Sweden, uit mijn klas. Erge nice mensjes:) Maar de zoo was erg leuk, met de ferry naartoe gegaan en uiteraard weer lekker in de zon gelunched op de ferry, waar we bijna vanaf waaiden..Erg gezellig, veel fun gehad en idiote foto's gemaakt, lekker de tourismo's uitgehangen:)
Waren ook met Daniel, spaanse roommate v erik en nog een spaanse guy, maar die was er opeens en een frans meisje, Nancy.


Vrijdag aaf met dezelfde groep uitgegaan in Kings Cross, big uitgaans 'gebied', veel barren en clubs en kroegen en ook veel stripclubs en ho's. Voor die stripclubs gingen we er eigenlijk heen, was wel leuk om te zien hoe die sletjes over straat liepen.. Ze konden net zo goed niks aan doen, zeg maar.
Maar waren in een leuke bar, candy bar. Voor de eerste week Sydney, was het een redelijke ontdekking.. Hebben inmiddels al heel veel tips gekregen, dus goede plannen voor next weekend:)
Zaterdag was heerlijk weer, zondag regen.. Dat was wel sheisse, maar het werd wel beter.. Weekend beetje uitgerust van al het zware niet zo veel doen en toch ook weer veel zien (heel duidelijk toch..?)
Maar ook nuttig geweest en een hockey filmpje gemaakt (to show coaches in usa) uploaden lukt alleen niet, maar dat is weer een ander verhaal..
Verder is er een van die Iran guys, bobby, totally in love with me..Erg chill..uhm hij wilt de hele tijd met me uit enzo, samen gezellig uit eten.. Maar gelukkig vind ie m'n german friends ook erg aardig, dus heb ik nog een beetje steun:P

Maandag was het weer heerlijk weer. Met erik, Daniel, guy from Chili (Javier) en meisje uit Belgie (Pascale) naar botanic gardens geweest en na lunch met de ferry naar manly beach geweest. Daar lekker gechillt en met een paar italianen gebeachvolleyballt.
Moet altijd weer op tijd hurryen naar huis, omdat dinner v 6.30 tot 7.30 is en dan dichtgaat:P dus als je de train mist, nja dan moet het wel heel erg zijn, aangezien ze hier echt om de 5 min gaan (in de spits dan) wat dus heel erg handig is.

Inmiddels heb ik wat foto's kunnen oploaden, dat werd tijd..

Maarja verder gaat het zo z'n gangetje eigenlijk:P Erg gezellig elke avond, blijven na het eten nog minstens een uur met wat mensen praten en lachen.. Gister aaf nog even gepingpongt met leuke duitse studenten die hier voor medicijnen afstudeer project waren, zijn nu weer weg, maar waren erg aardig. Leuk buurmeisje uit india, die ik altijd of op de gang of in de bathroom bij het tandenpoetsen tegenkom en dan even onze dag doornemen.. Verder kom je elke dag nog nieuwe mensen tegen en heb weer leuke gesprekken, hoor je nieuwe dingen en krijg je tips, dus nog niets vervelends gelukkig;)

OHJA, voor ik het vergeet, ik heb vorige week hier een telefoon gekocht met een simcard, dus ik zal even mijn nummer geven.

+61414410318

Ben als het goed is altijd bereikbaar..


En kwam er eergister achter dat hier de marathon v Sydney is dit weekend.. Dus ik kwam in zo'n tent waar je allemaal info krijgt enzo en dus heb ik besloten, na met een marathon dude te hebben gesproken, dat ik de halve marathon ga lopen zondag.. Lijkt me wel heel gaaf om te doen. Start at Harbour bridge om 6.20 :O (ja dat was het enige wat me een beetje tegenhield om het te doen) en end at opera house. Dus ik heb een nieuwe missie..

Morgen gaan we na class naar het aquarium, wat erg leuk schijnt te zijn..Gister trouwens naar Darling Harbour geweest, waar ook china town is, alleen de china market was closed.. dus moeten binnenkort maar weer terug..

Heel toevallig ook trouwens.. Lina, my german friend, gaat net als ik naar Ghana een medical program volgen:O We hadden het over onze plannen en kwamen daar zo opeeens achter, echt heel toevallig, ze vertrekt een maand na mij..

Had voordat ik vertrok een heleboel prikjes gehaald voor Ghana alvast, omdat ik als ik terug ben in Nederland, niet genoeg tijd meer heb voor ik weer vertrek. Heb er volgensmij 8 gehad..Heerlijk, maar ook tuberculoses, een heel irritant prik ding, want heb nog steeds een grote bult. Over een paar weken schijnt dat een wond te worden. Dus als jullie me opeens op een foto zien met een grote rode plek, of iets in die richting, dan weet je waar het van komt:P

Reacties krijgen vind ik trouwens ook heel leuk:) Dus als je mijn heel interessante verhalen hebt gelezen, stel ik het wel op prijs als jullie even een berichtje achterlaten met hoe het gaat enzo:) (weet ik ook meteen of ik deze verhaaltjes niet voor jan doedel schrijf:P)

Heb de enige andere Nederlander hier trouwens ook gesproken gister en vandaag, dus heb m'n nederlands weer een beetje opgehaald:)

En ohja, toen we in de city waren een paar dagen geleden, was er een optocht met de olypmics athletes.. best toevallig..(heb een paar niet zo goede foto's er tussen zitten..)

Well, ik denk dat dit het wel zo'n beetje was. Ik heb natuurlijk wel van alles te vertellen.. Bijvoorbeeld dat er vrijdag avond tijdens dinner allemaal dronken gozers (en meisjes trouwens, ook een paar chinese, maarja die kunnen dan natuurlijk ook niet tegen drank) met bier aant gooien waren.. Ik zal me dus niet snel vervelen hier..

Anyway, talk to you later (waarschijnlijk eerder; write, maarja)
Byeee!

Lots of Love,
Nicole

  • 17 September 2008 - 13:37

    Ella:

    Heerlijk dat je zo geniet en de foto's zijn enig!
    Heb je mijn e-mail nog gehad? Liefs xxx Ella

  • 17 September 2008 - 13:40

    Margaux:

    What a story! awesomee, and such nice pictures:D!
    Good to read that youre doing so great!
    Say hi to all your nice friends from me;)!
    enjoy!!
    xxxx

  • 17 September 2008 - 14:12

    Merel:

    Hee Nic,
    Wat een avonturen allemaal! Zit ik me hier maar te vervelen in dit ijskoude kikkerlandje ;)Hier gaat het opzich wel prima, moet behoorlijk veel doen voor school, maar ach daar kom je ook wel weer overheen!!
    Vind het echt zo vet dat je daar helemaal in je eentje in Australia zit!! mis je wel beetje hoor!! Nou lieve nic, heeeeel veeel plezier!!! Big hug!
    Merel

  • 18 September 2008 - 08:27

    Jits:

    Yoooo snikkertje! klinkt echt leuk allemaal! Ook suuuuuuuuupercool dat je een halve marathon gaat lopen!! nou met mij gaat het verder okie, ga over 3 dagen al weg!!! ben dus nu bezig met mn koffer(s) en weet al wat meer over mn gast gezin. Ze hebben 2 kinderen van 6 en 7, en ik zit daar met 3 adere meisjes volgens mij en ik heb ook het adres dus ik ging gister met google maps opzoeken en het is zooo ziek! je kan gewoon helemaal soort van door die straat lopen en alle huizen checken dus weet nu al helemaal hoe het eruit ziet en wat voor auto ze hebben, haha! ik ben wel een beetje zenuwachtig voor de reis want moet overstappen in philadelphia, maar goed.. ik zal je vanaf daar blijven volgen hoor! we'll keep in touch, miss over een tijdje in t engels als ik t dan wat beter kan! dikke knuffelsssssss!!!!!!!!!!!!!! (L)

  • 18 September 2008 - 10:52

    Dadada:

    wat een fun daar,ga je ook wel wat uren naar school,of is het alleen maar vakantie?nou ja geniet daar en het wordt stil aan de overkant van de kamer van steef....ly dadadaaaaa

  • 18 September 2008 - 21:00

    Hermien:

    Vlak voor dat ik naar bed ging nog even de mailtjes bekeken, altijd leuk om dan jouw verhalen te lezen.Boekje lezen is dan niet meer nodig, jij zorgt voor leesvoer. Heb al erg genoten van je belevenissen.Heerlijk, er volgen vast nog vele hoofdstukken. Dikke zoen!

  • 19 September 2008 - 04:29

    Nicole:

    Krijg allemaal reacties (ook via mail) of ik ook nog naar school ga:P
    Wat denken jullie wel niet.. haha.. ik zit elke dag op school tot 13.15 uur en daarna ben je free.. School stelt niet zo veel voor.. Maar het was ook zeker niet de bedoeling dat ik alleen maar op school zou zitten:P

    Oke, nouja dat was het weer even..

  • 19 September 2008 - 14:58

    Gerda:

    Hi Nicole,
    Het klinkt echt allemaal fantastisch. Besef je zelf hoe bijzonder deze ervaring is met al die mensen from all walks of life? Ik vind het ook heel leuk je verhalen te lezen. Net alsof ik er zelf een beetje bij ben. SUPER!!
    veel plezier en geniet ervan!!
    Bij ons alles goed. Ik weer aan het werk en Robin naar school, zwemmen en sinds kort turnen.
    dikke kus,
    Gerda en knuffel van Robin

  • 22 September 2008 - 14:17

    Steeeeeeephan (bro):

    vet allemaal hoor.
    beter kom vragen of ik eten of drinken wil want ik ben inmiddels een beetje ondervoedt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik zit voorlopig wel even in de states.. Ben op UC Davis aangenomen, en toegelaten tot het hockeyteam vd universiteit.. De eerste 4/5 jaar zit ik sowieso op deze universiteit en daarna ga ik me aanmelden voor medical school, waar weet ik nog niet.. lijkt me wel leuk om ergens anders heen te gaan.. nja ik zie het allemaal wel..

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 42436

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 01 Augustus 2020

Nicole USA

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Tanzania&kenya

09 December 2010 - 20 December 2010

Peru

26 Juni 2010 - 15 Juli 2010

Egypt

01 Maart 2009 - 29 Mei 2009

Ghana

06 September 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: