Hi there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu Hi there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

Hi there!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Hi lieve mensen,

Nou het is al weer een tijdje geleden, dus wederom tijd voor een berichtje uit het verre zuiden..

Nou de halve marathon is redelijk goed gegaan, hoewel ik wel sneller kon (altijd achteraf he..) heb hem in 1 uur 41 gelopen. Was heel leuke sfeer.. Begonnen bij de Harbour Bridge (om 6.20 a.m) en de finish was voor de Opera House, dus lekker cultureel bezig geweest:) In de Botanic Gardens was een heel groot recovery centre, waar je allemaal free goods en drinks en eten kreeg, dus dat was ook heel relaxt. Het weer was ook super mooi:)

Ben hier naar het aquarium geweest, wat wel leuk was.. (maar overal in de wereld zo'n beetje hetzelfde)
Mexican friend gemaakt en naar Luna Park geweest (lachspiegel foto's) is een soort fun park naast de Harbour Bridge.. Manly Beach ook nog 2 keer aangedaan.. 1 keer, however, om te leren.. Ja ben ook goed bezig geweest. Heb vandaag namelijk mijn SAT test gehad.. pff wat een hel.. heb daar inclusief uitleg 6 uur gezeten.. Moest er om half 8 zijn,dus echt heel relaxt.. Had veel beter moeten voorbereiden.. niet een week van te voren, aangezien Amerikanen er ook een paar jaar voor voorbereiden.. Anyway,dus ben afgelopen week ook erg nuttig bezig geweest.. Paar keer naar een park geweest.. Het weer was echt niet normaal heet een paar dagen.. Super chille zon:D

Maar sinds deze week een nieuw rooster, de holiday weken zijn over. Dus heb nu 3 afternoon classes en 2 morning.. afternoon begint pas om 1 uur..
Er zijn ook niet normaal hoe veel nederlanders.. echt de school loopt ermee over.. beetje jammer weer natuurlijk, aangezien ik de eerste weken de enige was.. Tja, ik dacht naar Australie te gaan om v al die gooische ballen/ verwende show offs af te zijn.. komen ze me gewoon achterna..
Sinds ze er zijn, hoor je v alle kanten geklaag.. "Het eten is echt te smerig", "Mijn homestay is zoo vies", "Ik blijf echt niet met mijn roommate op een kamer, die is echt te raar..", "Tuurlijk heb ik een single room, je denkt toch niet dat ik mijn kamer met iemand anders deel", "Ik eet dat eten in de residentie echt niet, dat is echt zoo bagger"..
Tja jullie horen het al, rasechte Nederlanders, ook hier..

Ik probeer ze gewoon te negeren:P Ten minste, de meeste dan.. Ik zit in een nieuwe klas, de advance klas, en zijn maar met z'n 5-en.. 2 nederlandse meisjes, een italiaan en een deens meisje.. Tot nu toe wel leuk:) de lerares is alleen echt heeeeeelemaal gestoord.. ze is net een klein kind v 10 en is echt niet helemaal honderd..
Ze flipt om de raarste dingen, maar is meestal wel heel grappig.. De eerste dag hebben we ook alleen maar gepraat, over onszelf, dus wel redelijk intiem..

Hier in de residence is alles nog steeds goed.. Je spreekt zoo veel mensen hier, blijft echt leuk..
Gister was deutsche Lina jarig, dus donderdag om 12 uur even een tiny pyama party gehouden, en gister aaf ook party gehad met wat mensen in haar room..

Maandag is het Labour day: that means dat iedereen vrij is:) geen school dus, lekker lang weekend:)!
Er is een Latin Festival in Darling Harbour, dus daar gaan we morgen even een bezoekje aan brengen..
Ohja en dit weekend, vannacht trouwens, wordt de tijd een uur vooruit gezet. Dus het tijdsverschil met The Netherlands wordt nu 9 uur..

My friend from Iran, Bobby, is nog steeds heeel lief tegen me;) Hij is echt heel aardig, maar ben nog steeds niet verliefd op hem (wees niet bang, gaat ook zeker niet gebeuren, haha, nee, echt)
En my Indian neighbor kom ik een paar keer per dag tegen in bathroom/gang, we hebben bedacht dat een van ons de ander stalkt, maar wie wie, is nog de vraag..
Verder is er ook een Brazilian girl, Fernanda, die meedoet aan een body builder competition en dus momenteel 21 keer per week naar de gym gaat.. :O Ja idd, dat dacht ik ook..
Iedereen praat er hier over, maar heb een paar keer met er gesproken, en ze blijkt heel aardig te zijn..Super gedisciplineert, heel vroeg naar bed en heel vroeg op en ook nog studyen.. pff, maar ziet er dus wel grappig uit.. enorm gespierd, enorme ass;)

Er is ook nog een raar vrouwtje, geen idee hoe oud ze is, denk een jaar of 30, die nurse is hier in een ziekenhuis.. Maar die is volgensmij een beetje triest.. Ze heeft allemaal allergieën en krijgt ook een special meal elke avond, en ziet eruit alsof ze overal exceem heeft:P (oke ik overdrijf een beetje, maar der gezicht is iig een beetje schraal:P) Maarja, ze keek me altijd heel erg arrogant aan en negeerde me de hele tijd. dus toen dacht ik, laat ik eens even aardig doen en tegen der gaan praten, beetje interesse tonen. Nou het ging redelijk, en ik dacht: yes, nu heb ik het gemaakt. Maar blijkbaar was ze de volgende dag al weer vergeten dat ik wel aardig was, want ze doet weer precies hetzelfde:P Misschien nog een poging wagen..

Vanmiddag was het trouwens oppassen geblazen hier.. een aantal gekken had besloten om met kleren en schoenen en al in het zwembad te springen.. Maar daar bleeft het uiteraard niet bij; ze sleepten ongeveer 20 anderen ook de pool in.. Tja, het ene moment zit je voor de tv, het volgende moment lig je met kleren en al in het ultra hygienische zwembad..

Anyway, ik denk dat dit wel weer genoeg is voor vandaag.. Ik heb trouwens ook weer wat nieuwe foto's geplaatst.. Ik ga nu film kijken hier, wordt net aangezet..

Well, my friends, Goodbye!

Spreek jullie hopelijk snel weer!

Liefs Nicole

• 04 Oktober 2008 - 16:48

Erik:

Best jammer he, dat er overal Nederlanders zijn!
    'Maar ik moet ook toegeven, het eten is ook zo vies & mijn roommate is ook heel raar!'
    Haha, nee grapje dat valt hier dus best wel mee hier!
    Is je school sinds deze week ook zo belachelijk druk?
    Maar Advanced class is dus level 7 nu? Leuk, dan behandelen we dezelfde stof :o En wanneer ga je nou precies dat examen doen?

• 05 Oktober 2008 - 01:29

Arend:

Hoi Nicole, leuk even van je te horen. Zo te lezen verveel je je niet.Geniet van je tijd daar en probeer zoveel mogelijk te zien. Rond de Kerst daar Skien? Of een goedkope ticket naar NZ. Ik heb het aan de Sunshine Coast fantastisch gehad, Honderden walvissen.. Frazer Island een overlevings wwekend en rest Harvey Bay. Cold Coast (Surfers Paradise) etc>>boaring voor mij>>net Waikiki of Zandvoort. Hou je taai en geniet van het leven.
    Arend
    PS vertrek morgen voor 10 dagen naar Tobie.Exciting Doei

• 05 Oktober 2008 - 09:26

Jamilee:

Hee lekkere vrouw! Zo te horen heb je allemaal leuke en niet rare mensen om je heen! Hahaha echt leuk weer om te lezen Nic!! Leuk dat je zoveel ziet & doet (die marathon.. wajoo..)! Ik ga je nu terughyvesen:P Dikke lebber doe voorzichtig en heel veel succes en plezier!!

• 06 Oktober 2008 - 19:26

Arjan:

zo zo , het feesten gaat door, goed zo!
    en het leren ook, ook prims.
    en dan nog sporten, super!
    het enige is nog: fall in love, maar dat vast ook nog wel>
    take care

• 07 Oktober 2008 - 20:22

Hermien:

Zo langzamerhand beginnen hier de herfstvakanties in zicht te komen.Daar is bij jou natuurlijk geen sprake van,jij zult moeten werken en zweten! Alhoewel je een aardig relaxed en spannend leven hebt, lijkt wel op vakantie! ( ja toch, niet dan?) liefs van ons!

• 13 Oktober 2008 - 16:45

Jitske:

Leuk hoor Nic, wij hebben volgens mij hetzelfde rooster:P! Maar jij doet toefl toch? dus je hebt meer huiswerk, haha! geintje. Mijn eten is echt smerig ik meen t, maar onze "ouders" moeten ook voor 50 mensen koken en dat kunnen ze gewoon niet.. Ze wilt ook niks normaals kopen, ze gaat liever naar het casino.. Maar goed in het weekend zelf koken en verder is het vet relaxt dus boeiaaaah!!
    Echt respect voor je marathon trouwens. Peace & Love

• 13 Oktober 2008 - 20:27

Jeannette :

Ha Nicole, van Jits heb ik ook jouw site gekregen. Komt mij wel bekend voor: school, veel vrienden, uitgaan, gezelligheid, enz. Jij klaagt alleen niet over het eten. Jits vindt het vreselijk. Tegen Jits zeg ik iedere keer dat ze tussendoor zelf gezonde dingen moet kopen (fruit en zo). Dan blijf je nl. wel op de been!
    Nou, geniet van je tijd daar.
    Hartelijke groet.
    P.S. Goed van je halve marathon.

• 01 November 2008 - 16:02

Teun:

Ha Nic,

mooie verhalen heb je en volop actie lijkt me. Nog geen leuke surf dude opgedaan op Manly?
    We zijn hier benieuwd naar je SAT results natuurlijk dus hou on niet te lang in spanning.

Leven is hier een beetje fris aan het worden, maar daarom niet minder gezellig. Loop samen met Jazz elke avond een rondje, Paul is er vaak ook bij, maar ja die is zo stil dat merk je niet.

Vorige week een erg leuke buurt diner gehad (walking dinner), natuurlijk weer uit de hand gelopen, gelukkig dit keer niet in de kruiwagen naar huis, wel een droge mond de dag erna.

Merel hockeyed vandaag met A1 mee, ze hadden veel blessures. Ze was er als de kippen bij om ja te zeggen, volgens mij mist ze het toch wel een beetje. Jas en Jet ook op het veld nu, dus even rustig thuis om jou te schrijven. Morgen vieren we Leontine's eeuwig terugkerende 39ste verjaardag!

Kortom het leven is mooi en niet anders dan 6 maanden geleden. Bella we missen je een beetje en mailen gauw weer.

Ciao
    Teun