Einde vakantie - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu Einde vakantie - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

Einde vakantie

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Augustus 2008 | Indonesië, Bali

Inmiddels zijn we al weer in Nederland, maar het leuk me wel leuk om de vakantie nog even af te sluiten, dus vandaar dat ik nog even een laatste bericht plaats.

Ik was gebleven bij Beijing.. Hebben het erg leuk gehad daar. De wedstrijden waren leuk om te zien en het Holland Heineken Huis, waar we 2 avonden zijn geweest, was ook super gaaf!
De huldigingen van de medaille winnaars waren daar elke avond en er waren veel optredens. Guus Meeuwis, Van Velzen en een paar dj's. Hebben ook Maxima en Willem-lex op het podium zien dansen, was ook wel grappig om te zien;)

In Beijing hebben we ook met vrienden afgesproken. O.a met Maarten Millenaar en zijn zoon David en dochter Wies, die weer een vriendin van mij is. En ook met de vrienden die we in Hong Kong al hadden ontmoet.. Hebben het dus erg gezellig gehad!

Verder was alles super voor ons geregeld daar, door mr Lee, erg lieve/grappige man. We werden overal opgehaald en afgezet (chauffeurs moesten gewoon blijven wachten.. lekkere baan heb je dan:P) en hadden elke dag wel diners en lunch met mr Lee en/of zijn zoon en miss Deng (die was ook aangesteld om ons mee op sleeptouw te nemen;))

Steef en ik hebben nog gekart met de zoon van mr Lee, J.W. (hebben iedereen dik ingemaakt natuurlijk;))
En zijn een paar dagen later nog een keer gaan karten op een heel verlaten outdoor circuit. Dus wij kregen ook nog een beetje actie;)

Hebben in Beijing natuurlijk ook de Chinese muur bezocht. De verboden stad. Het zomerpaleis van de princes. Het plein vd hemelse vrede.
Dus hebben ook genoeg cultuur opgesnoven.

In Hong Kong hebben we trouwens ook nog panda's gezien in een soort pretpark. Dat was wel heel erg leuk. Daar ook nog in een achtbaan geweest een een vrije val ding. Maar dat even tussendoor.

Na een week Beijing zijn we door gevlogen naar Bali. Was iets een beetje fout gegaan met mijn ouders zitplaatsen, waardoor m'n vader heeft kunnen regelen dat steef en ik ook business konden vliegen. Daar waren we wel blij mee;)Zit toch iets relaxter in een chille stoel.

We kwamen 's avonds aan in Bali, hadden tussendoor overgestapt in Singapore. Hadden daar een heel chill resort, echt een suuuuper groot park. Er was ook alles. Een stuk of 8 restaurants, 3 grote mooie zembaden, een 18 hole putting track, 3 tennisbanen, een hele grote spa, de beste of een van de beste vd wereld.. Het lag ook aan het strand, wel via een trap naar beneden, waren ook overal rotsen (wat leuk was om over heen te klimmen)..
Genoeg over wat er allemaal was, er was iig genoeg. We zijn de eerste 3 dagen dan ook alleen daar gebleven. Hebben een keer getennist, zijn naar het strand geweest, hebben schelpen gezocht, hebben aan het zwembad gelegen.. met name veel gechillt.
Wij hadden de hele dag door toegang tot 'de lounge', waardoor we free drinks en food konden halen, wat soms erg chill was (behalve als er sushi was dan..;))

Zijn toch (op mijn aandringen) nog een dag wat touristisch gaan doen. Hebben een traditioneel huis/dorpje bezocht, en een markt. Het was een feestdag dus ook in een wat groter dorp gezien hoe de inwoners, de mannen aan een paal en de jongetjes aan een andere, omhoog probeerden te klauteren op een soort hele hoge palmboom (ik voeg wel een foto van het gebeuren toe) die ingesmeert was met olie. Helemaal bovenin waren allemaal cadeautjes opgehangen, die ze er dus probeerden uit te halen.
Het was een erg leuk gezicht hoe iedereen op elkaar aan het klimmen was, waardoor er vaak een voet op een gezicht terecht kwam en er veel leuke gezichten werden getrokken:p

Zijn ook nog naar een tempel geweest (hoort er bij), maar daar waren we redelijk snel weer uit..

De volgende dag zijn steef en ik gaan surfen, hadden surf les geregeld.. Was weer erg leuk om een keer te doen. Alleen beetje jammer, was erg druk, waardoor ik dus een surfboard op mijn hoofdje kreeg. Iemand dacht dat het wel leuk was om even over mij heen te surfen.. oef..hoofdpijn..

Maarja kan gebeuren. Daarna lekker bij Hard rock cafe bali gegeten:) (als je er een tegenkomt, kan je hem niet zo maar aan je voorbij laten gaan natuurlijk)

Verder hebben we nog een keer geput op die 18 holes baan, wat erg.. uhm.. saai was, (vader, moeder en broeder dachten daar anders over) M'n vader en moeder zijn zelfs nog een keer gegaan.. (tja..)

En dat was het wel weer zo'n beetje denk ik.. Nog een beetje gerelaxed en toen afscheid genomen v Bali.
Heel leuke en lieve mensen daar trouwens.. Weer was natuurlijk niet echt mooi, beetje zon, maar met name bewolking, maar gelukkig wel erg warm.

Op de terug weg een 6 uur lange stop in Singapore gehad.. En een 12 uur lange vlucht vanaf daar weer terug..
Dus allemaal lekker brak..

Conclusie: De vakantie was heel gaaf.. Heel veel verschillende dingen gezien en gedaan.. Veel verschillende weersomstandigheden meegemaakt..
Malaysia: bewolking, regen, benauwd
Nieuw Zeeland: Regen, kou, regen, kou, storm, orkaan
Hong Kong: benauwd, bewolking, regen, tyfoon
Beijing: benauwd, smog, regen (ja ook een paar keer), benauwd, bewolkt, smog
Bali: bewolkt, maar wel lekker;)
Wij hadden een rare invloed op het weer, maarja maken we nog eens iets mee;)

Het volgende bericht zal komen vanuit Sydney, waar ik over iets meer dan 1,5 week heen ga..
Dus tot dan;)!

Liefs Nicole

  • 25 Augustus 2008 - 13:34

    Marion:

    Wat een belevenissen Nicole!!
    Maar...tja...ik schrijf je dit berichtje vanuit de Grand Westin te Washington na Palm Springs/Palm Desert/Hollywood/BelAir/Beverly Hills/San Francisco/Saucelito/Monterey/Carmel/Long Beach...dus mag niet klagen! Nog maar 4 dagen helaas! En het wéér...zon/zon/zon/zon/zon etc.
    Weet je al naar welke university je mag? Veel plezier in Sidney!!!
    lieve groet van Marion van Eeden-Poulus

  • 26 Augustus 2008 - 10:37

    Opa:

    Prachtig verslag.
    Leuke en mooie foto,s.
    Op naar Sidney.

  • 01 September 2008 - 17:28

    Rosan:

    Zooooo heb jij even de halve wereld gezien ofzo;) Werd ziek jaloers van de samenvatting:P hahaha Veel plezier in Sydney, maar dat zal vast wel lukken!

  • 07 September 2008 - 11:24

    Gerda:

    Hi Nicole,

    Ondertussen zit je al in of ben je onderweg naar Ausieland!! Ik wens je alvast heel veel succes en plezier. Jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien maar dat komt wel weer als je in NL bent. Ondertussen lees ik met heel veel plezier je reisverhalen. Ik kijk uit naar je verslag uit Australie.
    liefs,
    Gerda en een knuf van Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik zit voorlopig wel even in de states.. Ben op UC Davis aangenomen, en toegelaten tot het hockeyteam vd universiteit.. De eerste 4/5 jaar zit ik sowieso op deze universiteit en daarna ga ik me aanmelden voor medical school, waar weet ik nog niet.. lijkt me wel leuk om ergens anders heen te gaan.. nja ik zie het allemaal wel..

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 42442

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 01 Augustus 2020

Nicole USA

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Tanzania&kenya

09 December 2010 - 20 December 2010

Peru

26 Juni 2010 - 15 Juli 2010

Egypt

01 Maart 2009 - 29 Mei 2009

Ghana

06 September 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: