AWESOME!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu AWESOME!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Schouwenaar - WaarBenJij.nu

AWESOME!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 November 2008 | Australië, Sydney

Nou, eindelijk, het beloofde bericht..

Ik heb het overleefd.. SKYDIVEN WAS ZOOOOO ONTZETTEND COOL!! echt super gaaf!

Gisterochtend moesten we (ik ging met my friends Pieter from Belgium en Sbear from Denmark) om 7 uur al bij het skydive office in the city zijn..heerlijk vroeg op.. beetje stress 's avonds omdat het regende, maar de lucht zag er redelijk goed uit..
In een busje naar Picton, een uur v Sydney. Op de plaats v bestemming zagen we meteen een groep landen, cool:) en er vertrok meteen weer een volgende (bleven achter elkaar doorgaan) er liep een mini aziatisch vrouwtje, die liep alsof ze een beetje gehandicapt was, maar we dachten al dat het door het skydiven kwam. Zij ging meteen nog een keer jumpen.. MAAAR toen ze landde, tja dat ging niet helemaal goed.. de wind nam der mee en ze knalde keihard op de grond.. bleef liggen, iedereen rende naar der toe en later werd ze afgevoerd in een ambulance...
Hmm het kan ook anders:P

De heren waren een beetje zenuwelappig, met name nadat een v hun instructors had gezegd dat het pas zijn 3de dag was dat hij hier werkte.. (wat natuurlijk een grapje was--> ze zeiden dat tegen iedereen, zo ongeveeer 20 keer p dag;))

Mijn instructor, Ray, was een grappige vent, deed het al zo'n 25 jaar.. hij vertelde me dat ze ook ong 15 keer p dag jumpen en in het weekend soms wel 20 keer.. pff krijg nou het heen en weer;)
Maarja we gingen met 6 mensen + 6 instructors en nog 2 andere meneertjes die blijkbaar gewoon voor de lol 10 keer achter elkaar gingen.
Ik zat lekker tussen de benen v mijn instructor en werd aan hem vastgeketend (dat hoort erbij, schrik niet;)) We hadden allemaal ook video's en foto's genomen, wat natuurlijk leuk is voor herinnering(en voor jullie.. misschien, misschien lach je me uit (ja ik zie er niet op m'n best uit in een freefall:P)) In het vliegtuigje had ik super veel zin, leek me echt heel gaaf, was eigenlijk helemaal niet bang ofzo, wilde er gewoon uit;)

En of we went, omstebeurt duikelde er een instructor met vastgeketend persoon het vliegtuigje uit.. een freefall v ong 1 min volgde--> ZOOO COOL!! echt het beste gevoel ooit:)
Daarna ging de parachute uit (wat wel de bedoeling was, dus het is wel fijn dat het ook werkte) (er stond namelijk in de voorwaarden die we moesten ondertekenen dat het heel gevaarlijk was en dat er doden en zwaargewonden konden vallen, maakt het erg aantrekkelijk;))

Daarna dus nog een paar min, ik denk zo'n 6 min, rondgedwarreld in de air en een beetje v h uitzicht genoten:)

De landing ging ook goed, moest je knieen optrekken, wat niet al te makkelijk was:P ik stuiterde een beetje op m'n voeten, maar verder was het goed:)

Helaaas alleen dat het stomme wireless hier voor geen meter werkt..:S momenteel is het wel heeel erg, want de afgelopen 2 weken heeft het maar 2 of 3 dagen gewerkt..
Dus dat betekent dat ik mijn foto's en video niet kan uploaden, dus die volgen uiteraard nog.. De pc's hier kan je namelijk alleen gebruiken en de harddrive (of de computerkast of hoe je het dan ook noemt) zit in een kastje.. anyway, ik upload ze uiteraard zo snel mogelijk..

Na het skydiven zijn we nog gaan karten, hadden een pakket, waar het included was, dus was ook wel grappig (beetje shaky kart, viel bijna uit elkaar) maar heb de guys er wel uitgereden;)
Daarna met de trein terug en in de zon een uitgebreide lunch genomen:)

's Avonds moesten we iedereen onze video's laten zien..iedereen jealous:P

Vandaag was ook een aparte dag, de Melbourne Cup, het evenement vh jaar, werd gehouden. We gingen dus met onze klas en nog een andere (aangezien onze klas maar uit 5 mensen bestaat (we hebben 2 duitsers tussendoor gehad, maar die zijn al weer weg)) naar de library geweest naast de school, waar een heel groot scherm hing. Van te voren moesten we allemaal een dollar betalen om op een paard te gokken. Iedereen moest daarna een papiertje uit een bak pakken waar een nummer op stond v je horse. Ik had nr 10. Keek naar de statistics, die niet heel veel goeds beloofden.. Nja de race begon en een groep v 4 paarden was aan kop de hele tijd..However, op het laatst was er een paard die iedereen voorbij ging en won.. dat was nr 10! haha dus ik heb 10 dollar gewonnen:D (ja dat is een lunch waard, echt net als de lotto winnen;))
Daarna met de 2 klassen naar de foodcourt gegaan en daar de hele verdere lestijd wat gegeten en gedronken met z'n allen en gezellig gebabbelt.. EF is een zeer educatieve school:P

Ohja maar ik heb natuurlijk al zo lang geen bericht meer geplaatst, dat ik een beetje in het kort moet vertellen wat ik allemaal heb beleefd natuurlijk..


Helaas pindakaas doet het internet het op de gewone pc's opeens ook niet meer. Wat nog niet vaak eerder is gebeurt, dus ik probeer het verhaal te saven, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken..

Hoewel, volgensmij heeft het gewerkt.. Ik probeer er zo snel mogelijk een vervolg aan te geven:)
het is inmiddels een paar dagen later (donderdag) en het internet blijkt te werken.. heel langzaam, maar toch:)

Oke : to be continued....


Liefs Nicole

  • 06 November 2008 - 11:49

    Muttut:

    Klinkt allemaal héél cool . Gaaf ook de foto's! Ben blij dat je veilig bent geland schatje!p.s. je was in leuk gezelschap ! :) XXX

  • 06 November 2008 - 14:17

    Ella:

    Wat een belevenis zeg. Mail je gauw weer. Veel liefs van oma en natuurlijk van mij
    xxxx ella

  • 07 November 2008 - 15:13

    Gerda:

    Wauw wat Stoer!!
    Jij bent ook voor niets bang zeg! Nice guys by the way. Volgens mij vermaak jij je wel. Kom je nog wel terug eigenlijk? veel liefs,
    en knufs van Gerda en Robin

  • 08 November 2008 - 20:24

    Jamilee:

    Ik kan alleen maar dit zeggen: wtf..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik zit voorlopig wel even in de states.. Ben op UC Davis aangenomen, en toegelaten tot het hockeyteam vd universiteit.. De eerste 4/5 jaar zit ik sowieso op deze universiteit en daarna ga ik me aanmelden voor medical school, waar weet ik nog niet.. lijkt me wel leuk om ergens anders heen te gaan.. nja ik zie het allemaal wel..

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 42434

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 01 Augustus 2020

Nicole USA

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Tanzania&kenya

09 December 2010 - 20 December 2010

Peru

26 Juni 2010 - 15 Juli 2010

Egypt

01 Maart 2009 - 29 Mei 2009

Ghana

06 September 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: